10 واژه کلیدی برای استفاده در آگهی‌های استخدام و رزومه‌ها
۱۴۰۱/۰۴/۰۸ تاریخ انتشار

ایجاد تأثیر مثبت در رزومه

آیا تا به حال در کنار یک گورو (فرد صاحب‌نظر و بسیار ماهر) کار کرده‌اید؟ همان فرد فوق‌العاده پویا و زیرکی که در هر ارائه‌ای به‌سرعت موفق می‌شود و هرگز اشتباه نمی‌کند؟ آیا این گورو، در واقع یک ربات است؟ در واقعیت، این‌طور همکاران به‌ندرت وجود دارند. در یک نظرسنجی از بیش از ۱۰۰۰ کارجو و متخصصان منابع انسانی،‌ ۲۵ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که استفاده از کلمه گورو تأثیر منفی برجای گذاشته است. بنابراین، به‌عنوان یک کارجو چگونه می‌توانید اعتبار ایجاد کنید؟ کلمات خود را با دقت انتخاب نمایید.

۵ واژه مهم که باید از به‌کار بردن آن‌ها در رزومه یا پروفایل لینکدین خود اجتناب کنید:

۱. گورو
۲. رقابتی
۳. نینجا
۴. چالشی
۵. نابغه

ایجاد تأثیر مثبت در آگهی استخدام

برای کارفرمایان هم در این‌جا عبارات کارشکنی وجود دارد که باید آن‌ها را بدانند. با استفاده از این نمودار، می‌توانید ببینید که متقاضیان چه می‌خواهند، چه چیزی توجه افراد را به سمت آگهی‌های شما جلب می‌کند و همچنین چه چیزی آن‌ها را دل‌سرد می‌کند.  

 

10 واژه کلیدی برای استفاده در آگهی‌های استخدام و رزومه‌ها

طبق نظرسنجی Skynova،

  • از هر ۱۰ کارجو، ۷ نفر آن‌ها حقوق و به‌‌دنبال آن مزایا را مهم‌ترین وجه یک آگهی استخدام می‌دانند (۶۴ درصد)
  • در ۷۴ درصد از آگهی‌های استخدام مقدار حقوق ذکر می‌شود. به این صورت که ۸۰ درصد آن‌ها محدوده دریافتی را اعلام می‌کنند و در ۲۰ درصد آن‌ها یک رقم مشخص درج می‌شود. به احتمال زیاد، کارجویان برای شغلی درخواست می‌دهند که به‌جای محدوده حقوق ماهیانه، رقم مشخصی را اعلام کرده است.
  • طبق گفته کارجویان، در ۴۹ درصد از آگهی‌های استخدام واژگان آزاردهنده‌ای که به‌تازگی باب شده‌اند، به‌کار رفته است و ۳۸ درصد آن‌ها از اصطلاحات نامفهوم مخصوص به یک صنف استفاده می‌کنند.

در این نظرسنجی ۵ کلمه قید شده است که برای پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی، مفید و جذاب تلقی می‌شوند. آن کلمات کلیدی عبارت‌اند از:

۱. رشد- ۴۲ درصد
۲. انعطاف‌پذیر- ۳۶ درصد
۳. باانگیزه- ۱۶ درصد
۴. چالش- ۱۲ درصد
۵. خلاق- ۵ درصد
در یک بازارکار که قدرت از کارفرمایان به کارمندان تغییر کرده است، مسئله اصلی تأمین خواسته‌های کارمندان می‌باشد. پس در آگهی‌های خود نباید وعده‌هایی به افراد بدهید که نمی‌توانید به آن‌ها عمل کنید؛ بلکه باید نشان دهید که چگونه دنیای کار را متناسب با نیاز کارجو طراحی کرده‌اید.

 

10 واژه کلیدی برای استفاده در آگهی‌های استخدام و رزومه‌ها

 

آیا مقدار حقوق ماهیانه را باید در آگهی استخدام درج کنید؟‌

یکی دیگر از جنبه‌های جالب این نظرسنجی، آوردن جزئیات حقوق ماهیانه است. به طور مثال، در بعضی مشاغل ممکن است محدوده حقوق ذکر شود، در حالی‌که در آگهی‌های مشابه هیچ سطح حقوقی ذکر نشده باشد. آیا عدم وجود حقوق مشخص متقاضیان احتمالی کار را منصرف می‌کند؟ در این نظرسنجی،‌ پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که جزئیات حقوق تأثیر خاصی ندارد. تعداد یکسانی از پاسخ‌دهندگان (۷۲ درصد) وقتی به دو آگهی مشابه برخورد کردند که در یکی مقدار حقوق ذکر شده بود و در دیگری نه، گفتند که احتمالاً برای آن شغل درخواست می‌دهند. اگرچه در ۲۰ درصد این آگهی‌ها یک رقم مشخص تعیین شده بود و ۸۰ درصد آن‌ها محدوده مبلغ دریافتی را اعلام کرده بودند تا به کارفرما و متقاضی کار فضای مذاکره بدهند. به‌طور کلی ۷۴ درصد از آگهی‌های استخدام به حقوق ماهیانه اشاره می‌کنند.

سخن آخر

بنابراین، تصمیم درست برای شما و سازمان‌تان کدام است؟ فراموش نکنید که حقوق تنها بخشی از معادله است. فرهنگ سازمانی نیز مهم است. میزان دریافتی در همه جا یکسان نیست و امروزه نیروی کار انتخاب‌های بیشتری نسبت به قبل دارد. توانایی خلاق بودن، به‌چالش کشیده شدن و رشد کردن برای بسیاری از متقاضیان در بالای لیست قرار دارد. برای ایجاد تعادل ضرورت دارد که هم کارفرمایان و هم کارجویان بگویند که واقعاً چه کسانی هستند. در نظر داشته باشید که بهترین شکل معرفی خودتان یا توصیف یک فرصت شغلی، اغلب بر حسب مخاطبی که به آن خدمات می‌دهید، اتفاق می‌افتد. خطاب به کارجویان، راه‌حلی که ارائه می‌دهید چیست؟ خطاب به سازمان‌ها، محیطی که ارائه می‌دهید چگونه است؟ لازم نیست یک گورو باشید تا ارزش خود را بدانید. هنگامی‌که هم‌سویی متقابل وجود داشته باشد، مسیر حرفه‌ای بعدی مشخص می‌شود.

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 3 - رای: 2)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg